Tisdag 8 augusti 2006

Diamond Knit Shawl


Diamond Knit Shawl   Här är min
Diamond Knit Shawl .
Jag tror att jag en gång sa att Clapotis var det första jag stickade på engelska, men det var inte riktigt sant, för det var denna jag började med, men den blev inte helt klar förrän idag. Detta är också det första jag stickat i spetsmönster. Dvs det var denna jag började med, sedan har jag ju stickat färdigt några andra saker medan denna sjal legat i stickkorgen.

Jag är inte så väldigt bra på att använda sjalar, men denna skulle jag nog vilja behålla själv trots att den är blå...
Jag har stickat den i Soft Woolsilk som jag gick och klämde på i affären i flera månader innan jag kunde bestämma mig för vad jag skulle kunna göra av det. Det är nog inte det naturliga valet av garn till en sjal, men jag tycker mycket om det, det är mjukt och skönt.

Igår var jag i Göteborg på stickträff på ett café. Det var härligt att sitta och sticka och prata med trevliga människor. Jag fick också tillfälle att träna på att slå frivoliteter och lyckades nästan med en liten blomma. Den blev något mindre vriden än mitt första försök. Det var Eva som var snäll och visade hur jag skulle göra. Nu måste jag bara komma på hur man fäster trådarna...

Rosa frivolitetsblomma

Eva har också startat en EM-KAL i blå-gult som jag faktiskt deltar lite i för mig själv. Jag kommer att visa resultatet när EM är slut eftersom det faktiskt ska ges bort i present på söndag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad fin sjalen är, stor dessutom. Jag blir lite avis på alla som hinner o orkar sticka så mycket på sommaren, själv har jag gått i dvala!
//Anna

Postat av: ingela

Snyggt!
Jag har också stickat en sån fast i tjockt alpackagarn så den är enorm. /Ingela

2006-08-13 @ 19:12:16
URL: http://ingelas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback