Lördag 30 december 2006

Nu har julen sprungit förbi...



tomten kom med lite stickrelaterade julklappar till mig, som till många andra stickerskor.

Jag fick en bok:


 50399-60

en almanacka:

50399-59

och det mest överraskande:

en gammal ask med garner som jag fick av min faster

Julklappsgarn

Garnet kommer ursprungligen från min farmor. Jag har varje dag sedan julafton gått och lyft lite på locket och tittat och fingrat på. Jag funderar och funderar på vad jag skulle kunna göra av detta garn så att jag tar vara på allt, känslan, färgen, formen, minnet...

Om någon kommer på vad jag skulle kunna göra av detta på många sätt fantastiska garn tar jag gärna emot tips!

Under tiden tränar jag på att sticka sockar. Just nu är det Jaywalker på stickorna (jo, det finns fler saker på stickor här hemma, menar bara de stickor som mest är i rörelse dessa dagar).
Jag är inte säker på att jag blir riktigt nöjd med dem, men jag måste öva för jag har precis anmält mig till:

50399-56

Jag undrar lite varför... Känner mig ju fortfarande inte som en sockstickerska och jag kommer inte att ha tid. Kanske är det ytterligare ett sätt att stjäla till sig lite sticktid? Nu måste jag ju...

Jag har också lagt ut mitt mönster på muddar, under texten till 27 december.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback