Presentation av Pirate Mittens

Lördag 18 februari 2006


Presentation av Pirate Mittens      Baksidan

Nu är de färdiga, mina vantar.
Jag har ännu inte sträckt ut dem och jag hoppas innerligen att de blir jämnare och finare när det är gjort. Annars får jag helt enkelt se till att använda dem så mycket att det ojämna inte syns på grund av slitage.

Jag är faktiskt mycket nöjd med mitt arbete, men ännu mer med vad jag lärt mig på vägen! Nu vet jag hur trådarna ska läggas på baksidan för att få mönstret att framträda som jag vill. Jag måste bara träna lite på att lägga dem jämnt på baksidan också, så att mönstret ser lite jämnare ut.

Ikväll tjuvstartar jag även på nästa SIW-projekt:
Pomatomus . Imorgon sitter jag nämligen med mina två tjejer på tåget hem från min mamma och då blir det ju inte något stickat... i alla fall inte på något krångligt mönster!


Kommentarer
Postat av: Lea

De blev jättefina!

Min erfarenhet är dels att saker och ting jämnar ut sig med tiden samt att ojämnheterna faktiskt bara syns när man tittar på nära håll - vilket ingen annan än en själv brukar göra!

Postat av: Eva

De ser bra ut!Lycka till med dina Pomatomus!
Eva i Lund

2006-02-20 @ 08:20:30
URL: http://knitandtat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback