Måndag 12 juni 2006

Hade idag sett fram emot en träff på Java Bean. Men efter jobbet, inomhus hela dagen, kände jag inte alls för att sätta mig i min varma bil och köra i en timma. Så nu har jag istället gått en timmas promenad och laddat för att visa min nytvättade mössa.

Flätmössa

Här har Elsa provat min mössa när den var alldeles nystickad, i januari. Den var ju lite stor på henne, men passade mig perfekt. Vad jag då inte visste var att Alpackan bara "växer"... Efter ett par månaders användning satt mössan likadant på mig.

Så nu när våren kommit på riktigt och jag skulle städa undan vinterkläderna kom jag på att jag nog kunde tvätta min mössa, så att den tovade ihop sig lite lagom. Det jag nu inte visste var att Alpacka också tovar väldigt bra!

Flätmössa

Nu är min mössa en korg, precis lagom till mina små restnystan och jag har lärt mig massor om Alpaca!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh så sött bloginlägg! Och korgen blev ju söt! Och bara du och jag kommer igång med våra Shedir, så får du ju ett substitut... Du var alldeles tokigt snabb med kommentar i min blog måste jag säga! Tack.

Kram

Postat av: heidi

Man kan inte säga annat än att alpacka är allsidigt - tänk så mycket nöje du fick av det:-))

Postat av: Britt-marie

Ha ha ha, jag förstår precis vad du menar. Exakt som min sambos mössa.
Kram

2007-05-11 @ 08:10:34
URL: http://brittmariel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback