Torsdag 15 februari 2007

Jag har blivit taggad....
av
Joanna.

Det betyder denna gång att jag ska skriva ner sex konstiga saker som jag gör och sedan skicka vidare uppgiften till sex andra bloggare:

Jag kan inte gå i trappor utan att räkna trappstegen. Jag vet t ex hur många trappsteg det är upp till den lägenhet som min mormor och morfar bodde i (52 trappsteg fördelade så här: 10, 10, 8, 8, 8, 8).

Min mamma säger att jag har öron känsliga för bordssopning. Jag avskyr verkligen när man stryker handen över tyg så att det hörs. Värst är just min mamma, som envisas med att sopa bort smulor från bordsduken med en borste.

Jag kan njuta i timmar av en kopp kaffe. Stackars den som häller ut min sista kaffeklunk!

Om jag är på dåligt humör är det mina växter som får må dåligt, jag straffar dem genom att låta bli att vattna. Jag kan inte heller slänga växter som fortfarande visar lite tecken på liv, så periodvis är det inte så snyggt i mina fönster.

Jag sover med huvudet under kudden.

Något som vissa tycker är underligt är att jag inte har slängt någon IKEA-katalog sedan 1997. Själv är jag mest ledsen över att jag inte sparat fler.

Jag skickar vidare till:

Lea

AnnaPuh

Lisa

Lyck-Anna

Heidi

Mamma

Kommentarer
Postat av: Joanna

Det där med växterna lider jag med av. Fast jag sköter dem aldrig. De får mest stå och sloka i fönstrena. När de börjar se riktigt risiga ut gömmer jag dem bakom gardinerna. Och då är chansen att de ska bli vattnade ännu mindre vilket brukar leda till en lång plågsam utdargen död.

Postat av: Monica

Kul grej att spara IKEA-katalogerna, då kan du se tillbaks på färger och trender.

Jag läste i nån veckotidning om några som inrett ett dockskåp i 70-talsstil och bl.a användt IKEAs kataloger med bilder på tapeter och scannat in till egna nya tapeter till dockskåpet... kul grej!

2007-02-16 @ 15:31:18
URL: http://strumpstickan.blogspot.com
Postat av: Lea

Är inte på konstighetshumör idag, men det kommer kanske senare :-)

2007-02-16 @ 16:09:41
URL: http://stickstack.blogspot.com
Postat av: Anna

hum, jag måste tänka lite.

2007-02-16 @ 19:50:49
URL: http://annapuh.blogdrive.com
Postat av: Mamma

Jag måste också tänka. Fast du vet väl?

2007-02-16 @ 22:11:12
URL: http://bibblostick.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Fniss, tur att det finns flera som dricker länge på sina kaffe skvättar!!!

2007-02-18 @ 14:27:02
URL: http://strumpstick.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback