Söndag 21 januari 2007

Knapp

Idag har jag haft en väldigt bra dag. Den började med att jag fick se en liten fin bebis som heter Ville. Han fyller idag 2 veckor! Jag hade stickade presenter med mig:

Villes tröja   Villes byxor

Tröjan är stickad i ett entrådigt ullgarn som jag tror mamma köpt på torget i Sala.
Byxorna är stickade i Alpaca.

Sedan hann jag också iväg på en stunds stickcafé på Textilmuséet här i Borås. Där träffade jag bla
Lisa, Lea och Tina.

Jag fick se Leas Bayerische sock i verkligheten och nu vet jag att jag måste sticka dessa någon gång, snarast! Jag har ett garn som bara ligger och väntar...

Av Lisa fick jag köpa en ny knapp och det gjorde mig väldigt glad!

Lisas knapp

Knappen sitter nu på min väska som mamma stickade till mig för ett par år sedan. I väskan finns en lättsam stickning till min Elsa. Det ska bli ett randigt och tovat sittunderlag.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Det var värst vad du är i farten.
Jättefina småkläder! Så din mamma har en blog med nu. Vad trevligt.

Postat av: Mamma

GArnet till babytröjan är från Sommarbacken i Kolsva fast mycket riktiginköpt på torgeti Sala

2007-01-24 @ 21:39:18
URL: http://bibblostick.blogspot.com
Postat av: Pål och Susanne

Hej! Jättefina grejer på din blogg. Vi har några stickor som ligger i översta lådan i hallen som Du skall få när Du kommer på besök till Mårdaklev.
Kramar från oss.

2007-01-29 @ 22:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback