Fredag 7 september 2007

I juli fick en kompis en liten son. I tisdags fick jag äntligen träffa honom, jättesöt så klart!
Till lille Joel stickade jag en tröja och en mössa. Mössan var jag inte nöjd med, men den går att utveckla. Joels föräldrar var ändå väldigt glada över den för det var den första mössa han fått som passade.

Mönstret till tröjan heter: Clementine's Baby Kimono och återfinns här:
Clementine's shoes

image114

Mönstret var enkelt att följa och jag blev mycket nöjd med resultatet. Om den fungerar på en bebis vet jag inte än, men föräldrarna har lovat att meddela mig om den fungerar eller ej.
Den är stickad i Lanett på stickor nr 3.

Min mysteriesjal visas snart...
Den är klar, blockad, men ej fotograferad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback