Måndag 17 september 2007

För sent...

blev den färdig, tunikan till min systerdotter. Den är ju för liten, men ändå ganska fin. Jag tyckte om mönstret som jag fick från
Klockarbarn och min syster gillar det med, så nu finns önskemål om en i större storlek. Kusinen till systerdöttrarna får den istället, hon föddes i juni, så hon kanske ha den till våren.

image115

Garnet jag använt heter Catania och är i 100% bomull. Det är mjukt och trevligt att sticka i och jag hoppas att det fortfarande efter tvätt är lika fint.
Jag hade inte några fina knappar hemma, men min syster hade mormors gamla knapplåda, så hon plockade ihop ett gäng...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad roligt!!! söt!!! Jag har gjort ett mönster i 86 och ett i 92 också. Stl.92 är nästan samma som 86 men jag har använt ett grövre garn och lagt till lite på längden istället. Jag har använt Avanti Cotton till min regnbågsfärgade tunika i stl 92 och den är lika fin efter 1:a tvätten, körd i rekommenderade 60 grader.

Postat av: Anna

Mycket fin! Jag vill också göra tänkte jag...
men jag finner inget mönster, så jag funderar
på om jag skulle kunna få reda på hur jag
ska gå till väga.

//Anna

2008-01-27 @ 22:01:15
Postat av: Ida

Jag fick mönstret från "Klockarbarn", se kommentaren ovan. Skriv och fråga om du får det.
Lycka till!

2008-01-27 @ 23:25:05
URL: http://sticksidan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback