Torsdag 24 juli 2008

Jag har börjat på nytt och alltså inte klarat mitt mål...

men jag har förlåtit mig själv. Jag anser nämligen att jag måste få testa mina nya fina stickor jag fick i födelsedagspresent. Såklart att mamma visste vad jag "behövde".


Här tillsammans med en ny Pomatomus i mitt vinstgarn från EM-stickningen. Skålen fick jag av min kära syster och i den ligger familjens nya favoritsnacks: rostade majskorn, bra som alternativ till popcorn, majschips eller majsbågar... Tur att det går att variera när vi pga allergier är hänvisade till majs och havre i nästan allt.

 
Detta ska bli en Ingrid-sjal, enligt Liisas mönster.

 
När jag blir stor ska jag också våga brodera fritt!! Här är det älskade faster Gun som gjort mig en födelsedagsbrosch. Det blir en snygg inspiration för mina elever och jag är så glad!

OS-stickning: Just nu går funderingarna starkt mot att sticka en kaschmirschal enligt Mollan (pappas mormor). Nu stämmer inte mönstret som jag fått i arv. Jag provstickade för 2 år sedan och lyckades då inte. Men med lite ledighet kvar innan OS drar igång kanske, kanske jag hinner se över det och satsa. Imorgon kanske jag har nya tankar....

Nu har jag visat en del av mina presenter, men måste också visa vad jag fick av min pappa!
Han hade för första gången på flera år bakat mig en födelsedagstårta!! Födelsedagsbarnet måste alltid gissa vad bilderna föreställer. Kan ni? Jag kunde.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Det är ju så bra att man alltid kan börja om på nytt:)

Postat av: Pia

Grattis i efterskott. Fina presenter! Visst är det Knitpicks Harmony? De är underbara, jag investerade själv utan mammas hjälp. Kunde inte vänta till födelsedagen.

2008-07-27 @ 08:18:35
URL: http://snigelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback