Fredag 28 mars 2008

Stickkväll

Idag har vännerna L och A varit här och vi har ätit, pratat, pratat och faktiskt stickat. L och jag har stickat någon gång tillsammans förut, men det var premiär för A. Jag och L valde ut garn och mönster och hon kom igång ordentligt. Jag tror vi har en ny stickerska här i Borås!

Innan de kom skulle jag försöka få lite ordning i mitt hem och även hinna lite annat, som att köpa present som Elsa skulle ha med sig på kalas idag. Hon valde att köpa kulor och plötsligt hör jag mig själv säga
"Då kan vi ju sy en kulpåse hemma".
Efteråt undrade jag hur det gick till, för jag har inte tid till sådant och frågan är om inte 25 kr för en kulpåse i affären hade varit en bra utgift i sammanhanget. Väl hemma säger jag nästa dumma sak:
"Nu kan ni ta fram tygerna och lägga på min säng och välja två tyger som blir snygga".
Det blir ju tyg och damm överallt när jag försöker städa...

Mina flickor har ju fått fina kulpåsar av min faster, så de visste att fina kulpåsar är fodrade... så det är även denna!

image166

Det var ett mycket dumt tillfälle att ta fram symaskinen, men jag tror att den måste komma fram oftare, det är ju väldigt roligt att sy också.


Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Ha ha, jo det är ju lätt att prata först och tänka sen ibland. Fast det kanske var ditt undermedvetna som sa alla dumheter eftersom det visste att det egentligen är roligt att sy? ;-)

Postat av: Ulricha

Tack för kommenaren om Spiralsjalen :-) Den måste vara jättesnygg som filt i bomull. Jag funderar på att sticka en i Kauni (sektionsfärgade) och ha som en filt till hösten...

Vilken fin kulpåse! Roligare med hemmagjort än köpes, tcker jag. Det väcker många minnen: kulor och lågstadiet...

Ha det bra.

2008-04-02 @ 16:19:06
URL: http://www.garntrollet.se
Postat av: Anna

Hej och tack för en trevlig helg! Så roligt att träffas! Grattis till snabbaste stickföringen, det var verkligen imponerande för en långsam en. u ska jag leta efter din e-post så att du kan få muddmönstret i lite snyggare form.

2008-04-07 @ 09:43:52
URL: http://www.stickfrossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback