Onsdag 15 juli 2009

Ordning och reda

Nu är fler tippar inköpta och jag stickar vidare på en hel del hemliga saker. Egentligen stickar jag inte jättemycket just nu för jag försöker få lite ordning i mitt hem, har skaffat nya hyllor som ska sättas upp och lådor att lägga allt i som sprids runt hela hemmet. Jag tror att det kommer att bli ganska bra och sedan är det mest gardiner och tavlor kvar att fixa med... om man bortser från köket som fortfarande inte är målat förstås... Ja, ja, det går framåt iaf.

Ett stort problem som jag faktiskt har är att hitta en plats till min verktygslåda som är riktigt ful, plastig och tråkig. Jag har börjat inse att den förmodligen måste stå framme och då behöver jag kanske en ny snyggare låda. Jag är nämligen lite kär i mina verktyg och använder dem ofta så längst inne i garderoben är inte något alternativ. Någon som har tips på en praktisk låda som skulle se bra ut i min bokhylla i vardagsrummet?

Eftersom jag inte kan visa några pågående stickningar (några hade jag kunnat visa, men de har ni ju redan sett, de ligger nämligen i olika korgar och vilar sig lite) visar jag ännu en bild på sjalen till balen! Här på studenten, till klänningen.


Kommentarer
Postat av: carina

Woaw. Sicken dam!Vi har det jätteskönt på Björkö. Förutom regnet då.. Men ledigheeet. Kram

Postat av: Marie

Kul att du gillade mitt bloggbabbel. Gillar att skriva näst efter att sticka, och har lite svårt med det där att skriva kort och koncist. Det bara bubblar på liksom, som här nu till exempel!

Men du är hjärtligt välkommen tillbaka. Och mig slipper du antagligen inte heller mer på din trevliga blogg.



Och den svarta sjalen...himmel och plättar flickor, vilken juvel!!

2009-07-19 @ 23:17:52
URL: http://mormorsbod.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback