Fredag 11 juli 2008

Ibland blir det ju inte som man tänkt

dvs ibland känns det inte som om jag kan styra över vad jag gör.

Jag har nästan avslutat några projekt som varit på gång, jag bestämde mig ju för att avsluta minst 2 för varje jag får börja på. Nu har jag tappat räkningen, efter bara några veckor, men det känns som om jag klarar det ganska bra iaf.

Idag borde jag stickat på min "februaritröja", mer finns att läsa här:

 


... men eftersom den börjar närma sig slutet och jag inte orkade leta fram nästa nystan...

... så blev jag tvungen att starta en ny stickning.

Jag hade tänkt mig denna i detta garn: lace 100% Baby Merino Wool 

MEN så fick jag lite dåligt samvete för att jag bara stickar till mig själv och inte till mina barn. Februaritröjan blir ju till Elsa, men Tilda har ju inte fått något på evigheter. Därför började på Ruffled Garden Socks istället. Mönstret finns gratis på Ravelry.



Sjalen får jag väl starta imorgon när jag kan visa att jag faktiskt också avslutat några saker.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Oj vad jag känner igen det där... när man faktiskt bara måssste starta något nytt då.. skrattar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback