Måndag 14 juli 2008

Jag vann!

EM-stickningen bjöd ju på en del tävlingar och jag vann. Jag vet faktiskt inte vilken jag fick vinst för. Jag tror att jag deltog i två och när jag tänker efter kan det ju inte vara start-elvan, för den var inte i närheten av rätt, så det var nog frivolitetstävlingen jag klarade.

Här är mitt pris från Stäket (Tack!!):


Jag tänkte direkt när jag såg det att det blir nog snygga
pomatomus-sockar, fast jag är ju så intresserad av att sticka samma mönster en gång till, trots att det nu var ett par år sedan jag gjorde dem... Vi får se.
Tack till Eva som ordnade en rolig EM-stickning.


Min gröna tunika som startades på Grötö i april är nu klar.

foto: Elsa

Det var en stickning som gick snabbt i början, men jag kom verkligen av mig när jag upptäckte att den blev bylsig i ryggen. Till slut kom jag på att jag kunde åtgärda bylsigheten med hjälp av ett sidenband, de stora stickorna gjorde att det var lätt att trä det genom befintliga maskor. Nu är jag mycket nöjd. Mönstret är detta från Drops. Jag följde mönstret, men stickade ärmarna uppifrån, hämtade upp maskorna och stickade förkortade varv, allt för att slippa sy i ärmar!!

Här också en liten bild som visar hur vårt köksbord ser ut en lördagförmiddag, som innehåller allt vi kan behöva; textilt pyssel, kaffe och melodikryss...



Jag önskar så ofta att jag hade lite mer ordning, men det blir nog i nästa liv.

Kommentarer
Postat av: Monica Hansen

Kanske om man stickade bröstoket i det mörkgröna och ryggöverdelen med en sticka storlek mindre att den skulle bli som på drops bild?



Deras mönster är inte alltid hundra...

Postat av: Marianne

Sticka ärmarna uppifrån med förkortade varv blev jag väldigt nyfiken på. Kan du inte berätta lite om hur du gör då. Eller om det finns någon som vet ett redan befintligt mönster som man kan kika på.

2008-07-15 @ 10:30:49
URL: http://garntussen.blogspot.com/
Postat av: LenaL

Så snygg tunikan är! Ja, att sy i ärmar är pest, brukar faktiskt också göra som du gjort, förkortade varv i början, uppifrån och ner.



Ha det så jättegott!

2008-07-16 @ 10:50:03
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: Eva S

Fotbollsbloggens tävling bestod av flera frågor och de 6 som hade flest rätt vann! Garnet är verkligen läckert och det ska bli kul att se hur det blir uppstickat.

EvaS i Lund

2008-07-16 @ 19:50:43
URL: http://evsi.blogspot.com/
Postat av: Maria Wadensten

Jag tycker det ser helt underbart ut med pyssel-lördagsbordet, önskar att fler familjer gjorde så!



Maria i Falkenberg

2008-07-19 @ 12:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback