Lördag 1 mars 2008

Hmm...

Äntligen har jag kunnat sticka lite. Har fortfarande lite ont i axlarna, men det känns mycket bättre nu. Det känns så onödigt att vara hemma sjukskriven i 3 veckor och inte ens orka/kunna sticka.
Stickameras sockklubb har 2 mönster att väja på i mars. Jag tycker inte att något av dem är så fantastiskt, men eftersom jag ändå ska ha en workshop i dominostickning om en månad passar nog
dessa sockar bra att göra.
När jag stickar är jag inte förtjust i att fästa trådar, så jag tänkte att jag kan ju använda 3 nystan och båda ändarna ur 2 nystan (tipset var att ha ett nystan till varje ruta = 5 st). Nu är jag ju inte så väldigt förtjust i trassliga nystan heller. Vad ska jag välja??

image152


Tur att mitt garn är grönt! Det gör mig mycket gladare.
Jag borde nog också mäta och kontrollera masktäthet, men jag vill inte, det är tråkigt! Vi får se vem som kan ha dessa sockar om de blir färdiga. Eller slutar det kanske med miljoner små meterlånga garnstumpar?

Kommentarer
Postat av: Kine

Jag har det också trassligt, antar att sockorna blir för stora, tycker inte om att fästa trådar så jag smygvirkar mig fram till "nästa ruta" funkar på varv 2 men vet inte om jag vill fortsätta, tar itu med Tropicana i stället. Hälsn Kine

Postat av: LenaL

Ja, en herrans massa trådar blir det. Knappast ett mönster som ger mersmak. Fast själva principen är kul, kanske skulle kunna vara något till nåt större och plattare???

Ha det jättegott!

2008-03-03 @ 13:11:05
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: Malin

Men din stackare!Är du inte frisk än!! Usch och fy. Vi kanske skulle starta en bytesverksamhet för mindre attraktiva lägenheter ;)
Kram

2008-03-03 @ 18:37:49
URL: http://mosmalin.blogspot.com
Postat av: Christina

Jag tar av garnet... och stickar med den på första varvet på nästa ruta. Använder bara ett nystan åt gången. Sedan är ju änden fäst o jag klipper av tråden.

2008-03-06 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback