Torsdag 6 mars 2008

Annat än stickning

Idag var vi på Försäkringskassan för att diskutera vår ansökan om
vårdbidrag. Nu skulle vi inte ha så stora förhoppningar om att få det. För vår dotters funktionshinder är allergi. Eftersom hon mår dåligt om hon äter något hon inte tål ser vi som föräldrar till att:

* veta vad hon inte tål

* förskolepersonal och anhöriga vet vad hon tål

* se till att hon bara får i sig sådant som hon tål

Detta kostar en del pengar och tar väldigt mycket tid MEN det är inte vård fick vi veta. Vård är något man ger när någon är sjuk. Sjuk är inte dottern för vi tycker inte att det är bra att hon är sjuk, så vi ser till att hon mår bra... Hänger ni med?

Fram för ett PROFYLAXSBIDRAG!!!

Måste tillägga att handläggaren på försäkringskassan var väldigt trevlig och hjälpsam. Det kändes som om hon ville att vi skulle få detta bidrag för hon förstod vilket arbete vi lägger ner.

Kommentarer
Postat av: LenaL

Ja, vore det inte bättre att få hjälp och stöd för att förebygga uppenbar risk för sjukdom??? Det är mycket man inte begriper i den byråkratiska djungeln!

Du undrade över mina dominosockars tillväxt. Har gjort färdigt hälarna och är på första rapporten därefter. Missförstod det där med intaget under foten, så jag gjorde för långt först, men jag fuskade till det, känner inte för att repa upp alla rutor (usch, fy, skäms :}! eller kanske inte). Har inte riktigt kunnat se om det fungerar med de vertikala halvrutorna, måste nog fortsätta lite till för att få en klar bild av det. Fast nu tycker jag det börjar bli omåttligt tråkigt med alla lösa trådar och upplock. Tack och lov har jag gjort båda parallellt, hade nog aldrig kunnat förmå mej att börja om från början. Får se om jag lyckas färdigställa dem. Tror inte de kommer att bli särskilt bra, tycker de är för styva och oföljsamma, men samtidigt är jag väldigt nyfiken på hur de kommer att ta sej ut!

Ha det så jättebra och önskar dej en riktigt härlig helg!

Postat av: Anna

Jo.. fler intressen är bra. Se på mig -Jag trodde ju att jag bara gillade att sticka sockor, och nu har jag gjort ett par säkerhetsnålar :)
Det var riktigt kul och pyssligt. Billigt material dessutom. Ha en trevlig helg!
Annapuh

2008-03-07 @ 20:33:49
URL: http://annapuh.blogdrive.com
Postat av: Linda

Jag hoppas att det löser sig och att ni får bidraget. Kram Linda

2008-03-11 @ 08:09:01
URL: http://www.segerstorpshundar.se
Postat av: Anonym

Det funkar så konstigt att dt är alldeles tokigt!

KRAM på dig fina fina Ida!

2008-06-09 @ 10:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback