Lördag 31 maj 2008

Tunikan

image176

är nu färdig! På bilden syns Elsa som arrangerar fotot.

Mönstret finns
här. Jag stickade helt enligt mönstret förutom att jag stickade den i ett stycke och stickade ihop och maskade av i vänster sida, allt för att slippa sy. Runt halsen har jag virkat fasta maskor istället för att göra den lilla spets som skulle vara enligt mönstret. Anledningen till det är mest att jag var rädd att garnet inte skulle räcka och därför har jag heller inte virkat runt ärmhålen. Kvar är förstås att skaffa ett sidenband, eller kanske det blir ett bomullsband...

Jag är nöjd, men lite orolig över att den ska tappa formen när jag har den på mig. Jag får testa den korta stunder först, för att se hur mycket den klarar.

Jag måste väl erkänna att jag startade en ny stickning strax innan denna var klar, jag hade då åkt ifrån mitt sista nystan. Nu gäller dock samma regel igen: 2 färdiga projekt innan nästa start. Jag tror att det blir de tjuvstartade Quill Lace Socks och den gröna tunikan.

Kommentarer
Postat av: Eva S

Ser jättehärlig ut!
Eva i Lund

Postat av: LenaL

Åh, så fin den ser ut! Hoppas den kommer att hålla formen och att sommaren blir lagom varm så du får mycket glädje av den!

Kram

2008-06-02 @ 09:46:58
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: Karin Hulander

Jättefin i lin./ Karin

2008-06-08 @ 21:32:03
URL: http://karinhulan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback