Söndag 21 september 2008

Pysseldag

Idag har vi pysslat, barnen och jag.
De behöver nya gympapåsar anser de och då är det väl bäst att fixa. Än är de inte klara, för flickorna vill sy det mesta själva. Däremot har jag fått sy skridskopåsar till Elsa. Jag sydde ihop gamla handdukar och gjorde en snodd:



Någon som syr lite mer är min syster och även hon har fixat en blogg.
Titta här!!

En tröja att ha på jobbet är stickad! Den är mosstickad i entrådigt ullgarn, som mamma hittade i sina gömmor. Den ser inte mycket ut för världen, men jag tror att den blir perfekt att ha under en jacka till vintern. Det brukar vara bra att ha något som det kan blåsa igenom om det är mycket att göra ute på gården, men som ändå är varm om jackan är stängd...


Kommentarer
Postat av: Eva S

Tröjan blir härlig. En gles mosstickning värmer mer än man tror.Och fina gympapåsar har du hunnit med.

2008-09-23 @ 15:10:46
Postat av: Ada

Så fina skridskoväskor...mycket prydligt.

Postat av: brittirene

Vilken härlig tröja du stickat.

2008-09-29 @ 21:07:41
URL: http://brittirene.blogspot.com
Postat av: fardowsa

fin du har stickad lda

2010-03-05 @ 09:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback