Torsdag 6 augusti 2009

Det blir inte någon jacka! 

Jag började och det blev alldeles för stort och jag tror att det blir för tätt om jag tar tunnare stickor. Jag hade ju i vanlig ordning hoppat över stickning av provlapp, så det var lite trist att inse att det inte fungerade som tänkt...

...men när jag funderat en liten stund till kom jag på att jag nu har ett väldigt snyggt garn! och dessutom måste få köpa nytt väldigt snyggt garn eftersom jag bestämt mig för att få sticka Ninas A-jacka! Alltså är allt egentligen helt toppenbra!

Under tiden jag funderat på hur jag ska lösa mitt jack-problem har jag stickat klart lite saker. I söndags fick jag äntligen träffa lille E ordentligt och mysa lite och då fick han såklart sina nyföddhets-presenter av mig. Jag är lovad att få bilder på honom med mössan på och katten (observera att den är virkad!!!) vid sidan, då kanske även ni andra får se.

 

Mössan är stickad enligt mönster från Solsilke och med garn därifrån (stickor 2,5 mm). Den väger 16 g och det är också exakt vad jag har kvar efter en tröja och denna mössa, så jag får nog sticka en mössa till! och det är nog bra, även om jag sällan stickar ett mönster två gånger, för den passade lille E väldigt fint, så det var en bra nyföddpresent (även om E nu redan är 6 veckor).

 

Mönstret heter Amineko och hittas här. Jag tycker att det är trassligt att veta storlekar på alla sorters virknålar, så här har jag ingen aning, men den var liten och garnet var tunt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Visst är det underbart att veta att man snart får lov att köpa nytt garn...ohhh, så härligt! Och mössan och kissen var väl alldeles jättegulliga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback