Söndag 7 juni 2009

Ibland kan ett behov bara uppstå

idag var det så... Jag har ju i flera dagar sett
Tant Koftas blogg och inte tänkt mer på det. Men efterhand har nog hjärnan registrerat små saker och lagt ihop ett och annat, så när jag vaknade i morse upptäckte jag att jag behöver vara med på denna koftstickning. Jag antar att det har att göra med att jag verkligen saknar koftor, att det ligger massor av nystan för en randig kofta i en väska i garderoben och att jag måste få börja på en ny stickning, en sådan som funkar på jobbet.




Tyvärr räcker det inte med garn, stickor och mönster i det här fallet. Jag ska ju göra en randig kofta och jag vill ha ränderna lite slumpmässigt. Nu är frågan blir det bra om jag stickar det slumpmässigt, eller är det så att slumpmässiga ränder blir bäst om de bara ser slumpmässiga ut? Jag försökte sticka en liten provlapp, men det blev inte slumpmässigt och det blev inte bra. Nu är jag benägen att testa att låta tärningen avgöra: 1 prick = 2 varv, 2 prickar = 4 varv osv.

Men först ska jag räkna ut hur många maskor jag ska lägga upp. Jag tror att det blir en svart rätstickad kant runt hela koftan, men kanske, kanske att jag vill ha en mosstickad... fast det är nog för mycket?

Kommentarer
Postat av: Tooti

Den här länken kanske kan vara till hjälp: maker.php" rel="nofollow">http://www.kissyourshadow.com/stripemaker.php

2009-06-09 @ 14:55:38
Postat av: Carina Dencker

Alla dessa viktiga behov som vi måste få tillfredställelse i. Och så barnen... Kram

2009-06-11 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback