Söndag 27 september 2009

Helgens aktiviteter

Min helg började i torsdags på kvällen, efter föräldramötet. Fredagen hade jag tagit ledigt för mig och barnen för att åka till Göteborg och bokmässan. T följde med mig, medan E tyckte det var bättre att var med morbror E. Efter en dag på bokmässan blir man väldigt trött och ganska fattig. Ändå köpte jag inte så många böcker eller andra saker.

Lördagen tillbringade jag i Ishallen där
Isknallen gick av stapeln. Konståkarkusinen var ju med och tävlade och sedan fick vi vara kvar och titta på de stora tjejerna också... Jag stickade lite på en vante, som ska tovas.

Så slutligen söndag.  Innan vi besökte Syfestivalen på Åhaga behövde vi testa en garnvinda som skulle ges bort. Då jag inte hann, satte jag lilla E på det. Nu är jag ju kanske inte objektiv, men är det inte ett fantastiskt nystan nystat (och fotat) av en 7-åring?!!

 

 

Jag köpte endast ett nystan! Men fick fler idéer, behövdes egentligen inte, för jag måste ju hinna klart de jag har och sedan läsa lite också...

Här ligger nystanet bredvid de nya koftorna till barnen.

 

Som tur är blev dessa koftor helt klara först fredags, då knapparna till slut hittades. Hade de blivit klara i juli eller augusti, som de nästan kunnat bli, hade ni här fått läsa en riktigt lång utläggning om det förfärliga i att sticka i Muskat (det snurrar in sig överallt), med massor, massor av maskor på stickorna och hängande halva ärmar. Nu räcker det med att jag säger att: Gör det inte! Mönstret ni ska undvika är detta. Ja, om ni inte vill svära er igenom några kvällar, annars blir resultatet ganska bra. Jag har såklart gjort lite snyggare hoptagningar i spetsmönstret, men annars tror jag att jag följde mönstret någorlunda denna gång.

Alla foton: Elsa


Kommentarer
Postat av: visalisa

Det är en ren gissning, men jag tror Elsa har en egen stickblogg - eller åtminstone garnblog, innan vi vet ordet av! Vilka Ljuvligt arrangerade garnfoton!

2009-09-27 @ 22:02:00
Postat av: Åsa

Hur gör du dina snygga ihoptagningar då? nyfiken



Jag håller med om att det var snyggt nystat och fotat!

Postat av: Åsa J

Hälsa Elsa att det hade inte jag fixat... Åsa J

2009-09-28 @ 14:32:44
Postat av: Tant Kofta

Kul att ses på mässan.

Med hej fr. Koftan

2009-09-29 @ 06:37:57
URL: http://tantkofta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback