Tisdag 15 september 2009

Namnsdag

Att börja dagen med ett telefonsamtal från gudingen är ju fantastiskt! Hon ringde för att gratulera i efterskott för min namnsdag igår och jag fick svara med att gratulera henne på hennes idag.

Sedan massor av fantastiska små upplevelser med mina elever, en flicka som pussade mig på kinden för hon blev så glad av min tröstningskram när hon var skadad, en pojke som vågade säga sina första ord på svenska, en pojke som kunde säga att han var ledsen för att han hade fällt en flicka på skolgården (han ville ju bara leka med henne), en fd elev som skickat en hälsning med kusinen: att han saknade mig och att jag var den bästa fröken... Ja, ni förstår ju att jag har världens bästa jobb!

Världens bästa strumpor är INTE dessa:

 

Mönstret är: Graphic Chevrons, sockklubbens augustimönster.
Stickor: 3 mm

I vanlig ordning läste jag inte mönstret innan start, hade jag gjort det hade jag nog aldrig utsatt mig för att SY! ihop sockar  runt foten, med helt omöjliga delar att mäta. Jag är nöjd med garnet och tycker kanske att sockarna kunnat vara fina att ha i mina gummistövlar på jobbet, men nu är jag faktiskt mest irriterad på dem.

Något betydligt roligare är då detta: 



Efter mycket resonerande med mig själv kom jag fram till att jag stickar i BALETT, så gå in under balett och läs min anmälan.


Kommentarer
Postat av: marlena

Tycker strumorna blev fina! Fast det låter minst sagt knöligt att sy ihop...

Jag har anmält mig i Tango-klassen. Ska bli kul att se vad utmaningen blir!

Syns vi på torsdag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback