Lördag 19 augusti 2006

EM-stickning och skolstart...


Nu har jag inte stickat så mycket på ett tag.
Jag Friidrottsstickade lite till EM och det resulterade i ett par
sms-vantar till barnens pappa:

SMS-vantar

De är kanske inte så snygga, men blå och gula som de skulle vara. Kanske fungerar de också?


Nu är det arbete på gång igen. Jag startade för 10 dagar sedan och har haft fullt upp med planering av första veckan med klassen (inte med läsårsplanering som det borde vara). Jag var faktiskt lite nervös när jag skulle ta emot min skara 1:a-klassare, men det var ju hur härligt som helst. Jag tycker verkligen att jag har ett jätteroligt jobb!


Min egen lilla stortjej börjar ju också i ettan i dagarna och jag fick därför ta mig i kragen och namna handduken till idrotten (den har bara legat i "att-göra-korgen" i ett år...).


Handdukar

Lillasyster Elsa fick också en att ha till simskolan.

När jag frågade Tilda om hon tyckte om den svarade hon:
- Om jag tycker om den? Nej, mamma, jag älskar den!

Då är det ju roligt att pyssla lite extra!

Kommentarer
Postat av: Bim H-D

*ler*
Ibland får man svar man inte ens hade räknat med att de skulle kunna komma med. Och i detta fallet var det ju något... Ja, ord har olika betydelser i olika åldrar, liksom... ;).
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, och hoppas de inte älskar ihjäl handdukarna utan använder dem som de sak användas, ;)

2006-08-20 @ 13:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback