Lördag 3 juni 2006

Clapotis

Nu är den färdig, mitt fjärde SIW-projekt! Om jag ska vara riktigt ärlig var det ju för min del inte ett SIW-projekt från början. Jag påbörjade ju min bomulls-clapotis i juli... men nu passade det  ju mig riktigt bra att vi skulle sticka en sådan, så att jag blev färdig någon gång, lagom till denna sommar istället för förra.

Här är den! Ej blockad, bara dränkt och upphängd på tork.
Lördag 3 juni 2006
Här är den upphängd med mest av avigsidan ut. Tror faktiskt att den är snyggast så, har testat lite olika efter diskussion på Handarbeta.

Den är stickad i DMC Petra på stickor 2,5 mm, vilket blir lite tungt. Det var inte förrän nu det sista jag kom på att det naturligtvis var mycket bättre att sticka med rundsticka!!
Jag upprepade mittpartiet 2 gånger för att få rätt längd, annars följde jag mönstret. Dvs efter ungefär halva sjalen kom jag också på att det var tungt och knöligt med alla stickmarkörer och stickade därefter maskan mellan de två vridna maskorna avig istället.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kanonsnygg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback