Lördag 27 maj 2006

Dominostickning

Jag ville lära mig att sticka dominostickning och det blev ett par grytlappar. Sara skulle fått dem på sin födelsedag, men de passade inte in i köket och hon hade redan massor av grytlappar, så jag gav bort dem till klassen jag arbetar med.

Grytlappar

Min syster har önskat sig en filt i denna teknik till sin bebis som som kommer i september. Vi får se hur det går med den saken. Just nu funderar jag... Vilket garn? Vilka färger? Hur stora rutor? Hur mycket svårare blir det när man ska sticka ihop flera rutor? Hur rolig blir en sådan stickning?

Jag får nog testa med ett par grytlappar gjorda av flera mindre rutor innan jag bestämmer mig.

Grytlapparna är stickade i dubbelt bomullsgarn (Camomille).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback