Tisdag 3 april 2007

Paket

Igår var jag i Göteborg och stickade på café, med både nya och gamla vänner! Jag fick en hel del gjort på min sjal, särskilt som jag kunde fortsätta till ett glas vin när jag kom hem till Aja.

När jag idag kom hem hade jag fått en avi. Snabbt skickade jag iväg flickorna till affären. När de kom tillbaka sa de: Det är nog garn i det här paketet, för det är så mjukt.
De hade naturligtvis helt rätt. Jag hade fått detta underbara paket från
Laila, en hemlig vän i Norge.

image80

Garnet är Vienna som jag aldrig stickat i. Jag har inte tillåtit mig att köpa det eftersom jag inte vetat vad jag ska hitta på att sticka av det. Nu måste jag hitta något att göra för färgen är helt perfekt! Tusen tack Laila! Den lilla väskan är precis lagom stor till en sockstickning och jag kommer i påskhelgen att kunna njuta av gott te och choklad.

Ikväll har jag istället för att städa påbörjat ännu en stickning. Jag hade lediga stickor och ett ljusblått garn, hittade detta mönster och insåg att Elsa fyller 5 år om 2 veckor...


Kommentarer
Postat av: ingela

Åhh, hon kommer att b li jättesöt i den !
Kommer ni till Göteborg i påsk ?
Vi är hemma om dina flickor har lust att leka någon dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback