Måndag 31 december 2007

Julklappsstickning

Häromdagen satt jag på akuten i 4 timmar för jag en ond fot, som nu blivit bättre. Eftersom doktorn bara ägnade mig 3 minuter väljer jag att se tiden som sticktid. Jag hann sticka färdigt min krage enligt
detta mönster, inspirerad av Mia som gjorde den förra vintern. Ett par muddar blev det också. Allt i underbara Silkealpaca som jag inte tidigare stickat i, bara drömt om. Jag fick nämligen detta fina av mamma i julklapp. Nu är det slut och jag ska nog snart hitta något nytt mönster som passar till garnet, så att jag får köpa mer.


image137

Jag valde att inte virka, varken kanter eller blomma.


Jag gick ju också med i Sockklubben på stickamera och är mycket nöjd med första mönstervalet. Nu har jag stickat fram till foten i en mycket mystisk färg av Opal. Jag är dock nöjd med att jag valt ett enfärgat garn för mönstret är jättefint. Bild kommer nog inte förrän jag stickat paret färdigt.

image138


Kommentarer
Postat av: Mia

Snygg färg! Hoppas du gillar den- jag tycker den är väldigt användbar.

Postat av: Pia

Så fin, kollade in mönstret på Drops. Härlig färg och muddarna är fina till.

2008-01-01 @ 21:05:14
URL: http://snigelmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback