Torsdag 19 juli 2007

Hemlispaket!

Idag fick jag mitt sista hemlis-paket. Min hemliga kompis som numera inte är så hemlig (
Lillstrumpa) har skickat mig ännu ett perfekt paket och dessutom tänkt på mina barn. Jag tackar så innerligt mycket! Hon är helt toppen, har varje gång lyckats hitta på jättefina presenter till mig.
Denna gång såg innehållet ut så här:

image108

Dessutom fanns det en virkbeskrivning till en sjal.
Min hemlis har verkligen fått fart på mig även om det ännu inte märkts av. När jag kommit hem från semestern ska jag visa vad jag lyckats med så här långt när det gäller virkning.

Jag har idag också skickat iväg två paket med saker som jag gjort...

Ikväll har jag spännt ut min Mysteriesjal för att kunna mäta. Nu ska tydligen en tredjedel av längden vara stickad, om man följer mönstret. Vid nästa ledtråd ska man kunna förlänga, eller förkorta sjalen. Undrar om jag tycker att detta räcker. Jag får den till 56 cm nu... Kanske kan jag dra lite mer i den? Kanske är det så att jag inte vågar det?

image109

Kommentarer
Postat av: Monica

Snyggt!

Postat av: Eva i Halmstad

Va fin sjalen är, det är lite läbbigt att dra ut den när den sitter på stickorna man vill ju inte tappa någon maska.
Ska bli spännande med livlina har aldrig gjort det förr men det verkar vara viktigt denna gången.
Ha de gott, Eva i Halmstad

2007-07-21 @ 11:22:47
Postat av: Hanna

Hej,
Vad vacker MS3 är. Jag har idag beställt garn så snart hoppas jag komma igång med den själv
Hanna

2007-08-09 @ 19:28:30
URL: http://hannasdailywalks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback