Fredag 11 april 2008

SiV

Jag är fortfarande trött, men minns helgen med glädje. Jag fick ju lära mig nya saker! Som att gaffelvirka. Fröken var Anna och hon gjorde det väldigt bra. Nu skulle jag ju vilja att mitt resultat direkt blev en fantastisk babykofta, som den Anna visade. Det kommer det nog inte att bli än på ett tag, men jag ska träna genom att testa muddmönstret som vi fick i workshopshäftet.

Än så länge har jag inte kommit längre än så här:

image167

Mina mars-muddar är klara och invigdes under stickfesten.

image168

Mönstret är Ilsefins korvmuddar.
Nästa gång jag använder alpaca till korvarna tänker jag sticka dem ut-och-in. Det är ju jättejobbigt att sticka aviga maskor i det garnet. Nu är det ju inte troligt att det händer att jag stickar ett par till, jag stickar ju nästan aldrig samma mönster två gånger...

Titta in och se vad vi hade för oss hela helgenGrötö. På lördagen var jag faktiskt en vinnare! Läs gärna mer hos Lisa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej o tack! Jag såg dig nånstans på ett foto på en blog för en stund sedan, men minns inte var. Det verkar ha varit kul på kursen på Grötö!
Ha en trevlig helg!
Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback