Onsdag 23 april 2008

Vilken helg!

Jag och flickorna tog bilen till Skåne i fredags. Tillsammans med faster och farbror såg vi Häckners
Pusseldrömmar på kvällen.
På lördag och söndag var det virkkurs med Maria Gullberg som gällde och jag tror faktiskt att jag lärt mig massor. Än vet jag ju inte hur mycket som jag kommer att komma ihåg och jag tycker fortfarande att det är en lite svår teknik i kanterna och det är svårt att göra annat samtidigt som man virkar.
Detta är en del av det som jag lärde mig:

image169

Tusen tack! för en underbar helg.

Nu har jag några nya planer på vad jag ska göra, men först ska mina dominosockar bli klara.


image170  image171



Denna bomullskreation kommer jag kanske få användning för i sommar. Stickad i Safran efter mönster av Iris Schreier som fanns i VogueKnitting (spring/summer 2006).




Kommentarer
Postat av: Pärlmudden

Åh, den sjalen/axelvärmaren var underbar!! Vet du om det mönstret finns på nätet? Har garn som jag tror skulle passa perfekt!!
Ha en skön dag i solskenet!

Postat av: Linda

Hej! Det var kul att äntligen ses i går. Hoppas vi kan få till en fika någon dag så att vi kan skvallra lite om livet. Kramis Linda

2008-04-26 @ 20:28:10
URL: http://www.segerstorpshundar.se
Postat av: LenaL

Så härlig sjalen ser ut! Perfekt att ha över axlarna svala sommarkvällar. Ljuvliga sommarfärger dessutom.

Ha det så gott!

2008-04-29 @ 18:02:11
URL: http://leludh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback