Fredag 29 augusti 2008

Förkyld!

Nu har jag förmodligen jobbat för mycket, sovit för lite och framför allt kramat för många underbara barn på jobbet, för nu har läsårets första förkylning dykt på mig. Känner mig mest av allt rädd för att få bihåleinflammation igen... På februarilovet blev jag ju sjuk och låg i 4 veckor och det får bara inte hända igen!

Anledningen till att jag sovit för lite är att inspirationen överföll mig. En kväll sydde jag fodral till pärmar, en almanacka till mig och en till min mamma.




Katten är ett silkscreen-tryck som jag gjorde under min lärarutbildning för ca 15 år sedan, har inte kommit på vad jag ska använda det till förrän i tisdags kväll. Någon i släkten kanske vet vilken katt det är...

I onsdags sydde jag påsar/säckar till min viktövning på 3:ornas OS-tävling (Ovanliga Sporter).

Jag är faktiskt färdig med ett par stickade alster också, men de är inte fotade än. Stickat har det inte blivit så mycket på ett tag, det beror mest på att jag inte har så mycket lust med de stickningar jag har på gång och jag tycker inte att jag kan starta något nytt. Lisa fick mig att fundera över detta igår och jag kom då fram till att jag bara stickat klart mina gröna stickningar, de andra ligger kvar och jag tror inte jag har något grönt liggande... Hur blev det så?

Kommentarer
Postat av: Ada

Skulle gissa att det är Viktorkatten....

2008-08-30 @ 00:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback