Tisdag 29 januari 2008

Mössa

Nu är den klar, nästan. Imorgon ska det bara kollas upp om blomman hamnat rätt. Det är en arbetskompis som tänkt sig att börja använda mössa. Jag tror att hon blir jättefin i denna grova
Odessa. Vi valde bort pärlor och valde till en virkad blomma. Den är stickad i Järbos Raggi med stickor nr 4,5. Jag började minskningarna en cm tidigare än mönstret angav.

image145

Mitt lingarnsförsök blev inte så lyckat, men nu tror jag att jag vet hur man stickar en BH. Det kanske jag har nytta av en dag... eller inte...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Ida!
Nu blev du paff va!!!
Jag kollar här ibland!
Min kompis på jobbet undrar lite om stickning och virkning... Å här myllrar det ju av experter!!!
Jo. Vi vet skillnaden på stickning/virkning rent tekniskt/praktiskt MEN vad är skillnaden på resultatet? Är det elastisiteten, tjockleken...
Varför stickar man tröjor och inte virkar...Blir det för tungt och kompakt om man virkar...
Finns det någon bra nybörjar bok så hon kan jobba lite när hon typ sitter å väntar på barnens gympa...
Något litet lätt att börja med!!!
Ha det gott! Åsa
P.s det är verkligen Veronica och inte jag som undrar... fast lite jag också... för jag kunde inte svara ju=)

2008-01-30 @ 12:09:44
Postat av: Therese

Mössan är jättefin! Jag vill lära mig virka blommor. Jag vill bara inte lära mig virka...

Postat av: LenaL

Så fantastiskt praktiskt det verkar med en stickad BH, är inte det vad vi alla vill ha :-)???

Mössan är verkligen jättefin, den måsta din arbetskompis bli helnöjd med!

Ha det så gott!

2008-02-01 @ 12:54:44
URL: http://leludh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback