Måndag 9 juni 2008

Snart en ny arbetsdag

Det finns många fina människor här i världen!
Jag har hittat många bland stickerskorna. Idag vill jag skicka ett tack till en av dem som varit fantastiskt generös i vår.
Tusen TACK till
Ulrika som först erbjuder min dotter en cykel och när jag kommer för att hämta den dessutom skickar med ett par härliga nystan till mig. Det var några veckor sedan nu och jag tror faktiskt att de var en del av jag klarade mig igenom sista arbetsveckan med barnen i skolan. För genom att titta och känna på dessa nystan ibland blev jag så glad över att någon tänkt lite extra på mig.





Nu funderar jag som bäst på vilket sockmönster som kan passa bäst.


Kommentarer
Postat av: teresa

Håller med dig om att det finns otroligt många rara människor i stickvärlden!! Sedan jag började blogg i höstas har jag kommit i kontakt med så många trevliga människor o en del känns nästan som vänner. Märkligt men kul!

Rart med cykel o garn. Älskar tanken på att saker går i arv åt höger o vänster o samtidigt som man gör någon glad o någon sparar pengar, så sparar man också på miljön. Perfekt!

Postat av: LenaL

Visst är det otroligt så mycket trevliga, intressanta och inspirernade människor man träffar på här i bloggvärlden! Och sånt som cykeln och garnet, det ger verkligen en guldkant på tillvaron. Ska bli kul att se vad du hittar på med garnerna, de är jätteläckra i färgerna!



Ha det så jättegott!

2008-06-11 @ 15:14:23
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: LenaL

Visst är det otroligt så mycket trevliga, intressanta och inspirernade människor man träffar på här i bloggvärlden! Och sånt som cykeln och garnet, det ger verkligen en guldkant på tillvaron. Ska bli kul att se vad du hittar på med garnerna, de är jätteläckra i färgerna!



Ha det så jättegott!

2008-06-11 @ 15:15:41
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: LenaL

... men det kan hända mystiska saker här också!!! Varför kom min kommentar med två gånger? Jag godkände bara en gång. Ja, ja, ytterligare ett mysterium i denna förvirrande, tekniska värld.



Kram!

2008-06-11 @ 15:18:42
URL: http://leludh.blogspot.com
Postat av: brittirene

Jag stickar just nu sockar i Trecking garn. Jag har 64 maskor och stickor 2 1/2, passar st 38.

Visar bild på sockarna på min blogg, ikväll.

Jag har ett mönster som heter vågor som jag fått från Barbro i Värmland.

Jag tror att man inte ska ha så mycket mönster för garnet ger mycket och mönstret försvinner lätt.

Kolla min blogg ikväll så ser du

Kram brittirene

2008-06-15 @ 12:03:13
URL: http://brittirene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback