Söndag 16 mars 2008

Ett ägg...

... och pysslande barn.


image156

Ett ägg! Jag och min mor har samarbetat. Jag hittade
mönstret, hos Klockarbarn. Mamma stickade. Jag fyllde och fäste.


Detta är vad jag håller på med just nu:

     

Ja, man kan kanske säga att de två första (Garter-stich wrap och korvmuddar) är de som är mest på gång. Därefter kommer den sista (dominosockarna), som jag måste ta sats för att göra hälen på. Ganska mycket vilande är de grå och bruna sockorna.

Några helt bortglömda stickningar finns också i mitt hem. Men en dag tar jag tag i dem med för inget är sådant som jag inte alls vill göra.



image154

Storasyster visar lillasyster hur man syr på symaskin. Tur att vi inte slängt ut tripp-trappen!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad det ser härligt ut med flickorna som hjälper varandra! Så bra kompisar va inte min syster och jag förr. Nu är det bättre!

Postat av: Anonym

Alltså...tycker det fattas nåt projekt...kram

2008-03-17 @ 20:05:41
Postat av: Ada

...det var jag som tyckte det fattades å som kramades..

2008-03-17 @ 20:06:52
Postat av: Bim H-D

HÄR finns tripp-trapp kvar ÄN... snart är det väl dags för andra att använda dem, vem vet, hihihi... MEN, de används i olika lägen än idag. Beroende om de står i närheten när de behövs. De är ju även för vuxna ibland... Det ÄR det bästa som har uppfunnits tror jag ;)
Må så gott... värmländskan Bim

2008-03-17 @ 22:21:18
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback