Lördag 17 maj 2008

Majmuddar

Nu har jag skaffat mig en egen regel. För varje nytt projekt måste jag avsluta två. Det är nu inte något väldigt straff om jag bryter mot regeln och jag tycker inte så mycket om idén, men jag har faktiskt väldigt många roliga projekt på gång och jag vill gärna få dem färdiga för att kunna använda dem.


image174


Efter två avslutade projekt fick jag alltså börja med
Pulsklubbens majmuddar.
Muddarna har jag stickat i Marks & Kattens sockgarn med stickor 2,5. Jag ville börja så fort som möjligt och orkade därför inte tänka ut hur jag skulle sticka dem runt, vilket jag naturligtvis ångrade när det blev dags att sy ihop dem. De var roliga att sticka och blev fina, trots sömmen.

Nu när muddarna är färdiga måste jag avsluta en stickning till innan jag får börja med majsockar eller knittytröja. Det är en bomullstunika med mönster från Garnstudio som jag främst arbetar med för att få klar.

Något annat som är klart är att jag kommer att få arbeta med textilslöjden på min skola, vilket känns väldigt spännande och roligt. Det är inte många timmar på skolan och vi har inte haft någon behörig textillärare på många år, det är ju inte jag heller, det hade ju förstås varit det bästa. Nu hoppas jag att det räcker långt med den pedagogiska utbildning och erfarenhet jag har som grundskollärare. Jag kommer att få arbeta med främst matematik och textil för barnen i år 1-3. Det ser jag som en väldigt spännande kombination och jag hoppas att det blir något riktigt bra! Tråkigare är att jag då lämnar min klass... men jag får ju träffa dem varje vecka ändå!

Kommentarer
Postat av: Eva

Så spännande. Lycka till!
Eva i Lund

Postat av: Annica

Vad trevligt att du får arbeta med dina favoritämnen.Lycka till!

2008-05-21 @ 11:51:31
Postat av: www.segerstorpshundar.se

Vad roligt att du skall ha slöjden! Slöjd och matematik låter som klippt och skuret för dig. Nu är det snart lov. Lovar att bjuda på bullar och saft på altanen när du gått i mål för det här läsåret:)Kram Linda

2008-05-21 @ 19:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback