Lördag 29 november 2008

Henley Perfected





En favoritstickning är snart klar. Det är bara lite svårt att få det sista gjort, inte för att det är tråkigt, utan mest för oron att den inte ska passa när den är klar.

Jag har, för första gången tror jag, använt måttband vid blockning och mätt ut varje detalj enligt mönstret. Jag hoppas verkligen att det ger ett bra resultat. Nu vet jag inte riktigt varför jag var så noga med det, jag har ju inte ens mätt mig själv innan stickningen, så jag är inte helt säker på att jag valt rätt storlek.

Enda gången jag mätt mig själv riktigt ordentligt var nog när jag stickade Tubey och då blev jag ju också väldigt nöjd med resultatet.


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad det ser fint ut. Och i den gröna älsklingsfärgen... Vill gärna se slutresultatet =).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback