Söndag 16 november 2008

Bröllopspresent

Igår var jag på bröllop i blåsiga Göteborg. Det var kusinen som gifte sig. Hennes syster och bror sjöng för henne och hennes man, både i kyrkan och på festen.
Tänka sig! Min bror lovade igår att han och systern ska sjunga för mig, om jag gifter mig i kyrkan. Jag tror inte att de tror att jag kommer att gifta mig... och om det händer, inte i kyrkan... och de kan ha rätt... MEN, jag kanske ändrar mig...

Bröllopet var vackert, precis som det ska vara och brudparet såg lyckligt ut.

Min och brors present såg ut så här:



Korgen är stickad i pappersgarn med 3,5 mm tjocka stickor.

Hjärtana är stickade i alpacka och sedan ihopsydda med vadd i och tvättade i 60-graders tvätt tillsammans med jeans.


Kommentarer
Postat av: adadone

Jag är inte säker på att jag var med å lovade nåt!!!?

Postat av: Åsa Jagemark

Presenten blev ju jättefin. Jag såg den ju bara i halvfärdigt skick.

2008-11-17 @ 13:25:30
Postat av: Eva

himla fin present !

måste du gifta dej i kyrkan för att dom ska sjunga.....? ler

kan du tänka dej att dela med dej av hjärtan-mönstret....jag har ett med små hjärtan,men tänkte göra en mobil till en som är tokig i "hjärtan"

kan vara snyggt att blanda olika storlekar.

Hälsningar från Jämtland !

2008-11-17 @ 13:41:51
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Eva

Tack för länken,dom var i samma storl. som dom jag har.Tyckte dina såg lite större ut !



Ha det gott !

2008-11-18 @ 14:29:51
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback