Måndag 29 september 2008

Det är svårt att hinna allt man vill...

Idag borde jag:
städa
vika tvätt
dammsuga.

Men eftersom klockan redan är efter tio, tror jag inte att grannarna uppskattar dammsugning, så det får vänta till imorgon.

Idag vill jag:
sticka pomatomus-sockar
sticka Henley perfected
sticka grå långstrumpor
sy gympapåsar.

Jag vill också säga att jag nog har världens bästa fastrar (och det kan jag inte heller ringa och säga dem just nu pga tiden). Den ena fastern har fixat en biljett så att jag ska få se premiären av Park Aveny, där Sven är scenografen. Den andra fastern skickade ett paket till mig för ett tag sen och det innehöll perfekta små band med medföljande beskrivningar, så nu vet jag hur man har ordning på sådant i arbetet. Frågan är mest hur hon kunde veta att jag verkligen funderat över detta...

Snart är det utställning i skolbiblioteket med bokmärken som 2:orna gjort i slöjden!

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för gulligt inlägg på bloggen! Det ska bli jätteroligt verkligen, att gå på premiären! Du vet att din lillebror ska med också? Men inte Ada, hon får ta hand om lilla Lykke!

KRAM

2008-09-30 @ 12:22:40
Postat av: Åsa Jagemark

Hej!



Trevligt att du tänker på skolbiblioteket när det gäller att ställa ut era alster. Vi får göra nåt riktigt bra på torsdag.

Lisa hälsar att hon tror att det är säkrast att köpa vantar, men att tumvantar skulle duga bra. Hälsningar Åsa J

2008-09-30 @ 18:54:23
Postat av: Ada

Skojar du att det är mycket man borde hinna med......vill så gärna förvandlas till en bläckfisk....dom behöver ingen sömn å dom har ÅTTA armar.

Postat av: Gun

Alltså det är så fint att läsa dina kommentarer.

Kan du inte ta några foton från 2ornas bokmärken, det vore roligt att se. I morgon skall vi ha virkekurs och jag har just blivit färdig med mina 2 par. Jag skall stå för fikat oxå. Kram från Gun

2008-10-01 @ 10:45:57
Postat av: Susilull

Ja, det är mycket man vill och mycket man borde... Man får försöka omvandla "borde" till vill istället, men det är inte alltid det går!

Idag vill jag måla och blogga men jag borde städa!!

Förhoppningsvis hinner jag med både och.

2008-10-03 @ 08:22:15
URL: http://susilull.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback