Söndag 8 februari 2009

Jag har inte skrivit här...

Jag har tappat bort kameran...

Jag har inte stickat...

Jag har flyttat...

... och nu hittar jag inte någonting!

Det var lite ljug där. Jag har kameran någonstans, kanske i en låda? Jag har stickat, lite. En mössa och den finns fotad, fast i kameran på jobbet. Jag har verkligen flyttat och inte hunnit få något i ordning, men jag hittar en hel del saker.

Idag har jag varit på IKEA och där hittar man många saker och nu vill jag packa upp dem och få IKEA-ordning i mitt hem. Ibland tror jag verkligen att jag ska lyckas, men min erfarenhet av mig själv säger något helt annat. Bättre än så här ska det iaf bli. Fast en annan dag...

Nu är jag mycket stick-sugen och som tur är har jag fått ett uppdrag! Ett roligt sådant. Jag ska få sticka en sjal att ha på en studentbal, en av mina första elever ska ta studenten! Nu önskar hon sig en stickad sjal från sin första fröken, som känner sig mycket smickrad och glad, det behövs ju inte så många fler spetsstickade sjalar i min garderob (fast det saknas faktiskt en grön sjal).

Ikväll ägnar jag mig åt provlappar. 3 olika mönster i 3 olika garner, så får L välja sedan.
Mönstren jag testar är dessa:

Myrtle leaf shawl ur Victorian Lace Today

Print O' The Wave Stole 

och

Lövmönstrad sjal av Triinu Andreassen som jag inte hittar någon bild på.

Sjalen jag ska sticka ska vara svart.

Kommentarer
Postat av: Carina Dencker

Har verkligen saknat dina inlägg. Vadå flyttat? Vart? Hur mår du?????

2009-02-09 @ 14:42:38
Postat av: sandra Hult

Hej Ida!!

Skönt att du kommit in i ditt nya hem.

Hoppas du trivs....

Jag tycker att det andra mönstret va toppen fint!!

kör på det!!!

kram

Postat av: Linda

Vilket underbart uppdrag! Sådant värmer en frökens hjärta:) Snart vill jag och Lovisa komma och provfika i nya lägenheten. Kram

2009-02-11 @ 22:52:01
URL: http://www.segerstorpshundar.se
Postat av: L

Har mejlat dig nu ang. mönstren! Är, som sagt, väldigt glad över att du vill göra det här. Kram

2009-02-14 @ 12:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback