Midsommardagen 2009

En grön sjal!
och den är min!

Garnet räckte, det blev 6 g över, men då stickade jag bara 7 rapporter istället för 8 på mittenmönstret. Det är Laminaria och jag har i övrigt stickat nästan exakt enligt mönstret. Det var bara avmaskningen som fick ändras lite, jag gillade inte det dubbla garnet och valde Triinus avmasking istället, med ett extra omslag att dra över maskan. Jag ångrade mig efter ca 15 cm, men orkade inte ta upp... Hade jag gjort om det, hade jag maskat av löst med hjälp av virknål.



Nu ligger den blockad och klar.  
Hoppas, hoppas att den blir lagom stor!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den är underbar Ida! Nästa gång vi ses kanske vi kan ha klänning och Laminaria bägge två?

KRAM!

2009-06-20 @ 22:50:22
Postat av: Sandra

Ida...NU HA JAG HIITAT NÅTT SOM ÄR VÄRRE EN MATTE!!

Stickspråket!! Det va inte många ord i detta inlägg som jag va me på!!

Snygg färg va det i alla fall

Kram från ÅSA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback