Tisdag 7 oktober 2008

Pomatomus

Nu har jag gjort det jag sällan gör!
Stickat ett mönster 2 gånger och dessutom är det ett sockmönster, det innebär 4 gånger. Det tycker jag är bra gjort, även om det är så att jag stickade det första paret för 2 år sedan... och detta paret började jag på i juli... och jag gjorde ett något kortare skaft denna gång.



Sockarna är stickade i Handfärgat strumpgarn superwash från Säkets Hantverk & Design,
ett garn som jag vann under sommarens EM-stickning. Stickorna jag använt är 2,5 mm Knit Picks Harmony Woods. Garn och stickor tillsammans är verkligen en trevlig stickning.

Imorgon ska jag nog ha kjol och nya sockar på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Ada

Bra jobbat

Postat av: Eva S

Snygga. Passa på att ha kjol innan det blir för kallt!

Eva i Lund

2008-10-08 @ 17:38:15
Postat av: Icka

Härliga projekt du har och blir klar med och en lång blogghistoria med. Kul för oss som läser...

2008-10-15 @ 19:26:41
URL: http://ickasmix.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback